28 mar 2018

QUIROGA APOIA A LIÑA DE FERROCARRIL MONFORTE - PALENCIA DENTRO DO CORREDOR ATLÁNTICO


O Concello de Quiroga aprobou, en Comisión de Goberno, o seu apoio á declaración institucional do Eixo Atlántico, asinada a pasada semana no Barco de Valdeorras. Unha xuntanza á que acudían representantes sociais e políticos de Galicia e o Bierzo, entre os que se atopaba o alcalde de Quiroga, Julio Alvarez, para solicitar ao Goberno Español as medidas políticas, administrativas e financieiras precisas para o impulso inmediato á líña ferroviaria Ourense/ Lugo - Monforte-  O Barco – Ponferrada – Palencia.

O Ministerio de Fomento xa anunciou que presentou ante a Unión Europea para a súa aprobación a inclusión da líña de ferrocarril Monforte – Palencia aproveitando que este ano se revisan os corredores ferroviarios, polo que se podería incluir e acceder á financiación europea para a súa puesta en marcha.

A declaración institucional considera necesaria a  conexión ferroviaria de mercadorías, que tamén sirva para pasaxeiros, entre Galicia e o noroeste de Castela e León, integrándose no Corredor Atlántico que parte de Aveiro (Portugal) e enlaza con Francia. Dotándoa das prestacións e competitividade das novas líñas ferroviarias europeas que están sendo impulsadas pola Comisión Europea para aproveitar o importantísimo sistema de comunicación por mar co que conta Galicia a través dos seus cinco portos de interese nacional. Sería a única maneira de que as mercadorías que accedan a través dos portos do Atlántico poidan competir coas que chegan do Mediterráneo.

Esta conexión ferroviaria enlazaría Lugo con Orense por Monforte, onde se impulsaría o porto seco como nó loxístico do interior galego, continuando por o Barco e Ponferrada, para unirse ao Corredor Atlántico en Palencia (conexión ferroviaria que o Eixo Atlántico bautizou como “T deitada”). As mercadorías concentraríanse en Monforte, para dende alí articular polo menos un tren diario de 700 metros de lonxitude que poña as mercancías na frontera francesa nun tempo que sexa competitivo coas conexión do Mediterráneo e doutros portos europeos.

Como efecto colateral, a modernización desta líña compatible para mercadorías e pasaxeros permitiría también facer competitivo o tren Alvia que comunica Galicia con Barcelona, e que ten parada na estación de Quiroga – San Clodio.




No hay comentarios:

Publicar un comentario